Dữ liệu bài báo khoa học
Attitudes towards Vietnamese language maintenance in Vietnamese American families
Interdisciplinary research in linguistics and language education,
2024
Lĩnh vực: Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính), Hồ Đỗ Quỳnh Như (Chính), Thái Tôn Phùng Diễm
Pre-service teachers’ perceptions of critical thinking before and after taking a course on critical thinking in English language teaching
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2023
Lĩnh vực: Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính), Trần Thị Thanh Ngọc, Hoàng Thị Lê Ngọc, Lê Nguyễn Hạnh Phước
Liên kết: https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v132i6D.7027
Vietnamese IELTS learners’ perceptions of IELTS Writing Task 2 and their performance-based lexical resource. IELTS Research Reports Online Series, No. 5/22. British Council, Cambridge Assessment English and IDP: IELTS Australia.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình, Phan Quỳnh Như
Liên kết: https://www.ielts.org/for-researchers/research-reports/online-series-2022-5#
Use of the high frequency verb MAKE in opinion essays by Vietnamese EFL students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phan Quỳnh Như, Nguyễn Thị Thanh Bình, Thái Tôn Phùng Diễm
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/6717
Critical thinking: What it means in a Vietnamese tertiary EFL context?
Asian EFL Journal,
2022
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính)
Internal Quality Assurance of Institutional Learning Outcomes: U.S. Case Study and Implications for Vietnam Higher Education
Tạp chí Giáo dục,
2021
Lĩnh vực: Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Phạm Thị Tuyết Nhung (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình
Liên kết: https://doi.org/10.52296/vje.2021.xx
Critical thinking in Asian EFL contexts
2021
Lĩnh vực: Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính)
VIETNAMESE EFL STUDENTS’ CRITICAL THINKING VIA REFLECTIVE JOURNALS IN EFL LITERATURE CLASSES
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2020
Lĩnh vực: Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính), Trần Thị Thanh Ngọc, Hoàng Thị Lê Ngọc
Embedding Entrepreneurship Education in Vietnamese TVET towards the 4th Industrial Revolution
International Journal of Scientific and Research Publications,
2019
Lĩnh vực: Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình
Liên kết: http://dx.doi.org/10.29322/IJSRP.9.03.2019.p8759
Integrating critical thinking in EFL classes: current practices and prospects
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2017
Lĩnh vực: Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính)
Cultural factors and their impacts on student-teacher interaction in EFL Speaking classes at Hue College of Foreign Languages, Hue University
2011
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính)
Peer Feedback in Writing
Bulletin of Science - Hue University of Foreign Languages,
2006
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Hồng Duyên (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình (Chính)