Dữ liệu bài báo khoa học
Educational reform in Vietnam: Nurturing student thinking
Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform 2012 on Empowering Education, Empowering People, Empowering the World. Chonburi, Thai Land,
2012
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it
Proceedings of the 5th International Conference on Educational Reform (ICER 2012): Empowering education, empowering people, empowering the world, 22-23 March 2012, Chonburi, Thailand,
2012
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
The use of dynamic external representation in reasoning and investigating mathematics problems: lesson study on the cross section in solid geometry
Proceedings of APEC – Ubon Ratchathani International Symposium 2011: Innovation on problem-solving based mathematics textbooks and e-textbooks, Ubon Rachathani University, Thailand, 02-05 November 2011,
2011
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Using open-ended tasks with visual representations in connecting lesson study with formative assessment
Proceedings of APEC – Chiang Mai International Conference IV: Innovation of Mathematics Teaching and Learning through Lesson Study, Connection between Assessment and Subject Matter, Chiang Mai Session, Thailand 02-06 November 2010,
2010
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
A combined abduction – induction strategy in teaching mathematics to gifted students-with-computers through dynamic representations
APEC Conference on Replicating Exemplary Practices in Mathematics Education. 8-12 March, Samui, Thailand,
2010
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Biểu diễn trực quan trong việc học toán
Tạp chí Giáo dục,
2009
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Creating experimental environments for students-with-computers exploring school mathematics through dynamic multiple representations
3rd Asia Education Leaders Forum “The Educational Challenges for the Globalized 21st Century, 28-30 October 2009, Bangkok, Thailand,
2009
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Sử dụng toán học hóa để nâng cao hiểu biết định lượng cho học sinh trung học phổ thông
Tạp chí Khoa học Giáo dục (Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam (ISSN 0868 – 3662),
2009
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
A lesson that may enhance classroom communication to develop students' mathematical thinking in Vietnam - Describing a real fact by a linear equation and solve it
Proceedings of APEC International Symposium on Innovative Teaching Mathematics through Lesson Study III - Focusing on Mathematical Communication,
2008
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Enhancing classroom communication to develop students' mathematical thinking
Progress report of the APEC project "Collaborative studies on Innovations for teaching and Learning Mathematics in Different Cultures (II) - Lesson Study focusing on Mathematical Communication",
2007
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Sử dụng nghiên cứu bài học để thực hành hiệu quả các bài học có trọng tâm tư duy toán học
Tạp chí Khoa học và Giáo dục, trường Đại học Sư phạm Huế,
2007
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui
Tích hợp quy trình nghiên cứu bài học với mô hình vận dụng phản ánh để phát triển nghệp vụ của giáo viên toán
Tạp chí Khoa học và Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Huế,
2007
Lĩnh vực: KHOA HỌC TỰ NHIÊN
Danh mục: Khác
Tác giả:
Trần Vui