Dữ liệu bài báo khoa học
The Language of Attitude in I Am Sam and Big Daddy: An Appraisal Analysis
Theory and Practice in Language Studies,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Mai-Duyen Pham (Chính), Lien-Huong Vo (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.17507/tpls.1508.35
Erreurs dues aux faux-amis et mesures pour les éviter : étude de cas des étudiants d’anglais apprenant le français à l’École de Langues étrangères et d’Études internationales, Université de Hué
Plurilinguisme et interculturel : les défis de l’enseignement de la langue française au 21e siècle,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Thu Hanh Hoang (Chính), Lien Huong Vo
Exploring EFL Writers' Authorial Voice in Academic Discussions: A Graduation-Based Appraisal Analysis
Forum for Linguistic Studies (Scopus Q2),
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Lien-Huong Vo (Chính), Long Viet Le
Liên kết: https://doi.org/10.30564/fls.v7i5.8873
Ẩn dụ tri nhận về trí tuệ nhân tạo trên trang tin giáo dục Việt Nam
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Võ Thị Liên Hương (Chính), Hà Thị Hương (Chính)
Liên kết: https://jilc.vn/index.php/jilc/article/view/307/285
English Literature in EFL Classes: The Case of a University in Vietnam (ESCI; Scopus Q2)
LLT Journal: A Journal on Language and Language Teaching,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Lien-Huong Vo (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.24071/llt.v28i1.8728
Vietnamese EFL Learners’ Productive Derivative Knowledge: The Role of Part of Speech, Receptive Derivative Knowledge, and Derivative-Formation Strategies. (ESCI/SCOPUS Q2)
Journal of Research in Applied Linguistics,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Hồ Hoàng Thủy, Long Quoc Nguyen , Võ Thị Liên Hương, Đỗ Thị Xuân Dung
Liên kết: https://rals.scu.ac.ir/article_19093.html
The difficulties in thesis writing faced by Masters in TESOL students in Vietnam (Q2, Scopus)
Issues in Educational Research,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Trần Thị Minh Châu (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Hồng Nhung, Võ Thị Liên Hương, Nguyễn Văn Huy
Liên kết: https://www.iier.org.au/iier.html
Vietnamese EFL Teachers’ Perspectives on ChatGPT: A Conceptual Metaphor Analysis (ESCI)
Arab World English Journal,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Lien-Huong Vo (Chính), Ngoc-Tai Huynh
Liên kết: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol16no1.10
Evaluative Language in High-Stakes Public Speaking: A Corpus Analysis of Miss Universe Q&A Sessions
Journal of Digital Sociohumanities,
2025
Lĩnh vực: Nghiên cứu chung về ngôn ngữ
Danh mục: Khác
Tác giả:
Long Viet Le (Chính), Lien-Huong Vo (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.25077/jds.2.1.29-40.2025
Ngôn ngữ thái độ thông qua từ xưng hô và tiểu từ tình thái trong kịch bản phim Việt Nam 'Bố già' dưới góc nhìn ngôn ngữ đánh giá
Tạp chí Khoa học Xã hội và Nhân văn,
2024
Lĩnh vực: Nghiên cứu chung về ngôn ngữ
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Phạm Thị Mai Duyên (Chính), Võ Thị Liên Hương
Translating children’s literature: An exploration of techniques used in English-Vietnamese translation of Aesop’s fables
Tạp chí Vietnam Social Sciences,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Võ Thị Liên Hương (Chính), Nguyễn Vũ Khánh, Bùi Lê Diễm Trang
Strategies for Translating Vietnamese Culture-specific Terms in Tourism Materials into English
VIVID: Journal of Language and Literature,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Khanh-Ngoc N. Tran (Chính), Vu-Khanh Nguyen, Lien-Huong Vo (Chính)
Liên kết: https://jurnalvivid.fib.unand.ac.id/index.php/vivid/article/view/422