Dữ liệu bài báo khoa học
Vietnamese EFL Learners’ Productive Derivative Knowledge: Contextualized Derivative Recall Test Performance and Its Relationship with Derivative Misuse in Argumentative Essays(Scopus , Q2)
                                                                            Reflections / Sigma Theta Tau,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SCOPUS
  
                                     Tác giả:
                                    Tran Phuong Nhi (Chính), Phạm Thị Hồng Nhung, Nguyễn Văn Huy, Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                            Liên kết: https://so05.tci-thaijo.org/index.php/reflections/article/view/284352
                                                                    
Vietnamese EFL high school students’ perceptions of oral tasks and non-tasks from a task-based language teaching (TBLT) perspective
                                                                            Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: HĐCDGS
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                    
Cohesion in Vietnamese EFL argumentative Writing: An analysis of types and erroneous use of cohesive devices
                                                                            Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: HĐCDGS
  
                                     Tác giả:
                                    Lê Viết Long (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang, Nguyễn Văn Huy
                                                                            Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/issue/view/318
                                                                    
The use of communication strategies in EFL speaking by English-major students at a Vietnamese university
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: Khác
  
                                     Tác giả:
                                    Trần Thị Thu Sương (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Nguyên Ái, Nguyễn Văn Huy
                                                                    
Exploring EFL Listening Anxiety and its Correlation with Learners’ Perceived Listening Proficiency
                                                                            Theory and Practice in Language Studies,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,.. 
                                     Danh mục: SCOPUS
  
                                     Tác giả:
                                    Trần Lĩnh (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang, Đỗ Thị Xuân Dung (Chính)
                                                                            Liên kết: https://doi.org/10.17507/tpls.1506.04
                                                                    
Tần suất sử dụng từ phái sinh trong bài viết tranh luận của sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh và mối liên hệ với vốn từ vựng
                                                                            Tạp chí Giáo dục,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: HĐCDGS
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                    
Teaching reading: A playbook for developing skilled readers through word recognition and language comprehension by Douglas Fisher, Nancey Frey, and Diane Lapp. Reading in a Foreign Language (ESCI/Scopus, Q1).
                                                                            READING TEACHER,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SCIE
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                            Liên kết: https://nflrc.hawaii.edu/rfl/item/630
                                                                    
Vietnamese EFL Learners’ Productive Derivative Knowledge: The Role of Part of Speech, Receptive Derivative Knowledge, and Derivative-Formation Strategies. (ESCI/SCOPUS Q2)
                                                                            Journal of Research in Applied Linguistics,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SCOPUS
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Hồ Hoàng Thủy, Long Quoc Nguyen , Võ Thị Liên Hương, Đỗ Thị Xuân Dung
                                                                            Liên kết: https://rals.scu.ac.ir/article_19093.html
                                                                    
Teaching English paragraph writing in EFL high school contexts: Teachers’ perceptions, their classroom practices and students’ voices
                                                                            English Language Teaching,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SCOPUS
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Ly Kha (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                            Liên kết: https://doi.org/10.5539/elt.v18n4p49
                                                                    
The difficulties in thesis writing faced by Masters in TESOL students in Vietnam (Q2, Scopus)
                                                                            Issues in Educational Research,
                                                                        2025 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SCOPUS
  
                                     Tác giả:
                                    Trần Thị Minh Châu (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Hồng Nhung, Võ Thị Liên Hương, Nguyễn Văn Huy
                                                                            Liên kết: https://www.iier.org.au/iier.html
                                                                    
Task-based Language Teaching and Learning in Vietnamese EFL High school classrooms: Teacher's roles in the during-task phase and their beliefs
                                                                            Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài,
                                                                        2024 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: HĐCDGS
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
                                                                            Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/577
                                                                    
Model texts as a feedback instrument in second language writing: A systematic review (SSCI, Q1)
                                                                            LANGUAGE TEACHING RESEARCH,
                                                                        2024 
                                     Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng 
                                     Danh mục: SSCI
  
                                     Tác giả:
                                    Nguyễn Long Quốc (Chính), Đào Phụng, Nguyễn Thị Bảo Trang
                                                                            Liên kết: https://doi.org/10.1177/13621688241291336