Dữ liệu bài báo khoa học
Computer-delivered vs. face-to-face score comparability and test takers’ perceptions: The case of the two English speaking proficiency tests for Vietnamese EFL learners
Language Testing in Asia (ESCI, Scopus),
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Hồ Hoàng Thủy (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang, Phạm Thị Hồng Nhung, Đặng Thị Cẩm Tú
Liên kết: https://doi.org/10.1186/s40468-024-00277-1
Using Online Tools to Help Students Elevate Lexical Range in EFL Writing
RELC Journal,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.1177/003368822312175
Use of cohesive devices in paragraph writing by EFL students at English language centers in Vietnam
Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyen Quốc Tuấn (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/565
Vietnamese IELTS learners’ perceptions of IELTS Writing Task 2 and their performance-based lexical resource. IELTS Research Reports Online Series, No. 5/22. British Council, Cambridge Assessment English and IDP: IELTS Australia.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình, Phan Quỳnh Như
Liên kết: https://www.ielts.org/for-researchers/research-reports/online-series-2022-5#
VIETNAMESE EFL STUDENTS’ USE OF LEXICAL COLLOCATIONS IN OPINION ESSAYS
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Tran Ngoc Quynh Phuong (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://tapchinnvh.huflis.edu.vn/index.php/tckhnnvh/article/view/304
The effect of topic on EFL writing by Vietnamese tertiary students: Insights from combining a lexical richness analysis with student self-reports
Language Related Research,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-59853-en.html&sw=Effect+of+Topic
Use of the high frequency verb MAKE in opinion essays by Vietnamese EFL students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phan Quỳnh Như, Nguyễn Thị Thanh Bình, Thái Tôn Phùng Diễm
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/6717
Curriculum Issues in Teaching L2 Speaking. In The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Speaking (pp. 314-327). Routledge.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003022497-27/curriculum-issues-teaching-l2-speaking-jonathan-newton-trang-le-diem-bui-bao-trang-thi-nguyen-thi-phuong-thao-tran
Production of Third-Person Singular –s And be Copula in Communication Tasks by Vietnamese EFL Learners: Acquisition Order and Learner Orientation to Form
Canadian Journal of Applied Linguistics (ESCI),
2022
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Students' perceptions of teacher written feedback on EFL writing in a Vietnamese tertiary context
Language Related Research,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Huỳnh Thị Nhật Lý (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-53676-fa.html
Coping strategies of Vietnamese overseas-trained returnees to do research in home university contexts. International Journal of Comparative Education and Development(ESCI, Scopus, Q3)
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT,
2021
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Using AntConc software to facilitate feedback giving on students’ use of lexical words in writing
TESOL Journal,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Liên kết: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tesj.597