Dữ liệu bài báo khoa học
Teaching reading: A playbook for developing skilled readers through word recognition and language comprehension by Douglas Fisher, Nancey Frey, and Diane Lapp. Reading in a Foreign Language (ESCI/Scopus, Q1), 1-5.
READING TEACHER,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCIE
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://nflrc.hawaii.edu/rfl/item/630
Vietnamese EFL Learners’ Productive Derivative Knowledge: The Role of Part of Speech, Receptive Derivative Knowledge, and Derivative-Formation Strategies. (ESCI/SCOPUS Q2)
Journal of Research in Applied Linguistics,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Hồ Hoàng Thủy, Long Quoc Nguyen , Võ Thị Liên Hương, Đỗ Thị Xuân Dung
Liên kết: https://rals.scu.ac.ir/article_19093.html
Teaching English paragraph writing in EFL high school contexts: Teachers’ perceptions, their classroom practices and students’ voices
English Language Teaching,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Ly Kha (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.5539/elt.v18n4p49
The difficulties in thesis writing faced by Masters in TESOL students in Vietnam (Q2, Scopus)
Issues in Educational Research,
2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Trần Thị Minh Châu (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Hồng Nhung, Võ Thị Liên Hương, Nguyễn Văn Huy
Liên kết: https://www.iier.org.au/iier.html
Task-based Language Teaching and Learning in Vietnamese EFL High school classrooms: Teacher's roles in the during-task phase and their beliefs
Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/577
Model texts as a feedback instrument in second language writing: A systematic review (Q1)
LANGUAGE TEACHING RESEARCH,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SSCI
Tác giả:
Nguyễn Long Quốc (Chính), Đào Phụng, Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://doi.org/10.1177/13621688241291336
Use of lexical collocations from the task prompts in opinion essays by Vietnamese EFL students (ESCI/SCOPUS, Q1)
Taiwan Journal of TESOL,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Trần Ngọc Quỳnh Phương (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang, Nguyễn Vũ Quỳnh Như, Ngô Lê Hoàng Phương
Liên kết: https://www.tjtesol.org/index.php/current-issue/98-vol-21-no-2.html
Exploring the use of model texts as a feedback instrument in expository writing: EFL learners’ noticing, incorporations, and text quality (SSCI/Scopus, Q1, IF: 4.3)
Assessing Writing,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://doi.org/10.1016/j.asw.2024.100890
Use of the Inflectional Morpheme –s Marking Plurality and the Third-person Singular Present Tense in Vietnamese EFL Opinion Essays: Accuracy Analysis and Learner Perspectives
Electronic Journal of Foreign Language Teaching,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Ngoc Minh Thu Dong (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
VIỆC TẠO TỪ PHÁI SINH CỦA SINH VIÊN CHUYÊN NGỮ TIẾNG ANH Ở MỘT TRƯỜNG ĐẠI HỌC Ở VIỆT NAM
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Phương Lan, Hồ Thị Thùy Trang, Phạm Hồng Anh
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/7385
Mixed Methods Designs. In Bui Phu Hung (Ed.), Considerations and Techniques for Applied Linguistics and Language Education Research. IGI Global.
Indexed in Scopus,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Hoàng Thị Linh Giang (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://www.igi-global.com/chapter/mixed-methods-designs/348291
Measuring productive derivative knowledge of Vietnamese EFL learners: The role of headword scoring, vocabulary breadth, and headword familiarity, SYSTEM (SSCI, Q1, IF: 6)
System,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCIE
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X24001040?dgcid=author