Dữ liệu bài báo khoa học

Dữ liệu bài báo khoa học

Vietnamese EFL high school students’ perceptions of oral tasks and non-tasks from a task-based language teaching (TBLT) perspective

Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn, 2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả: Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)

Cohesion in Vietnamese EFL argumentative Writing: An analysis of types and erroneous use of cohesive devices

Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn, 2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả: Lê Viết Long (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang, Nguyễn Văn Huy
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/issue/view/318

The use of communication strategies in EFL speaking by English-major students at a Vietnamese university

2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả: Trần Thị Thu Sương (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Nguyên Ái, Nguyễn Văn Huy

1799-2591

Exploring EFL Listening Anxiety and its Correlation with Learners’ Perceived Listening Proficiency

Theory and Practice in Language Studies, 2025
Lĩnh vực: Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Danh mục: SCOPUS
Tác giả: Trần Lĩnh (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang, Đỗ Thị Xuân Dung (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.17507/tpls.1506.04

ISSN: 2354-0753

Tần suất sử dụng từ phái sinh trong bài viết tranh luận của sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh và mối liên hệ với vốn từ vựng

Tạp chí Giáo dục, 2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả: Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)

Teaching English paragraph writing in EFL high school contexts: Teachers’ perceptions, their classroom practices and students’ voices

English Language Teaching, 2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả: Nguyễn Thị Ly Kha (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.5539/elt.v18n4p49

0313-7155 (E-ISSN: 1837-6290)

The difficulties in thesis writing faced by Masters in TESOL students in Vietnam (Q2, Scopus)

Issues in Educational Research, 2025
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả: Trần Thị Minh Châu (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phạm Thị Hồng Nhung, Võ Thị Liên Hương, Nguyễn Văn Huy
Liên kết: https://www.iier.org.au/iier.html

2525-2445

Task-based Language Teaching and Learning in Vietnamese EFL High school classrooms: Teacher's roles in the during-task phase and their beliefs

Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài, 2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả: Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/577

1362-1688

Model texts as a feedback instrument in second language writing: A systematic review (SSCI, Q1)

LANGUAGE TEACHING RESEARCH, 2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SSCI
Tác giả: Nguyễn Long Quốc (Chính), Đào Phụng, Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://doi.org/10.1177/13621688241291336