Dữ liệu bài báo khoa học
Model texts as a feedback instrument in second language writing: A systematic review (Q1)
LANGUAGE TEACHING RESEARCH,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SSCI
Tác giả:
Nguyễn Long Quốc (Chính), Đào Phụng, Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://doi.org/10.1177/13621688241291336
Use of lexical collocations from the task prompts in opinion essays by Vietnamese EFL students (ESCI/SCOPUS, Q2)
Taiwan Journal of TESOL,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Trần Ngọc Quỳnh Phương (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang, Nguyễn Vũ Quỳnh Như, Ngô Lê Hoàng Phương
Liên kết: https://www.tjtesol.org/index.php/current-issue/98-vol-21-no-2.html
Exploring the use of model texts as a feedback instrument in expository writing: EFL learners’ noticing, incorporations, and text quality (SSCI/Scopus, Q1, IF: 4.3)
Assessing Writing,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://doi.org/10.1016/j.asw.2024.100890
Use of the Inflectional Morpheme –s Marking Plurality and the Third-person Singular Present Tense in Vietnamese EFL Opinion Essays: Accuracy Analysis and Learner Perspectives
Electronic Journal of Foreign Language Teaching,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Ngoc Minh Thu Dong (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
VIỆC TẠO TỪ PHÁI SINH CỦA SINH VIÊN CHUYÊN NGỮ TIẾNG ANH Ở MỘT TRƯỜNG ĐẠI HỌC Ở VIỆT NAM
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Phương Lan, Hồ Thị Thùy Trang, Phạm Hồng Anh
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/7385
Mixed Methods Designs. In Bui Phu Hung (Ed.), Considerations and Techniques for Applied Linguistics and Language Education Research. IGI Global.
Indexed in Scopus,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Hoàng Thị Linh Giang (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://www.igi-global.com/chapter/mixed-methods-designs/348291
Vietnamese EFL Learners’ Productive Derivative Knowledge: The Role of Part of Speech, Receptive Derivative Knowledge, and Derivative-Formation Strategies. (ESCI/SCOPUS Q2)
Journal of Research in Applied Linguistics,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Hồ Hoàng Thủy, Võ Thị Liên Hương, Đỗ Thị Xuân Dung
Liên kết: https://rals.scu.ac.ir/article_19093.html
Measuring productive derivative knowledge of Vietnamese EFL learners: The role of headword scoring, vocabulary breadth, and headword familiarity, SYSTEM (SSCI, Q1, IF: 6)
System,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCIE
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X24001040?dgcid=author
Khó khăn sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh gặp phải khi học ngoại ngữ không chuyên tiếng Hàn
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Lê Thị Hiếu Ngân (Chính), Đỗ Quỳnh Hoa, Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://jilc.vn/index.php/tckhnnvh/article/view/417
Computer-delivered vs. face-to-face score comparability and test takers’ perceptions: The case of the two English speaking proficiency tests for Vietnamese EFL learners
Language Testing in Asia (ESCI, Scopus Q1),
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Hồ Hoàng Thủy (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang, Phạm Thị Hồng Nhung, Đặng Thị Cẩm Tú
Liên kết: https://doi.org/10.1186/s40468-024-00277-1
Using Online Tools to Help Students Elevate Lexical Range in EFL Writing
RELC Journal,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.1177/00336882231217528
Use of cohesive devices in paragraph writing by EFL students at English language centers in Vietnam
Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyen Quốc Tuấn (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/565