Dữ liệu bài báo khoa học
Using AntConc software to facilitate feedback giving on students’ use of lexical words in writing
TESOL Journal,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Liên kết: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tesj.597
Seals, C. A., Newton, J., Ash, M., & Nguyen, B. T. T. (2021). Translanguaging and TBLT: Cross-overs and challenges. In Z. Tian, L. Aghai, P. Sayer, & J. Schissel (Eds.), Envisioning TESOL through a translanguaging Lens - Global perspectives. New York, N.Y.: Springer.
2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Exploring the language input of the reading texts in NorthStar textbooks in use for first-year English-major students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Liên kết: https://doi.org/10.26459/hueuni-jssh.v129i6B.5520
Learner proficiency and EFL learning through task rehearsal and performance.
LANGUAGE TEACHING RESEARCH,
2019
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Newton, J
Liên kết: https://doi.org/10.1177/1362168818819021
Task repetition and the public performance of speaking tasks in EFL classes at a Vietnamese high school. Language Teaching for Young Learners, 1(1), 36-58.
Language Teaching for Young Learners,
2019
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Liên kết: https://doi.org/10.1075/ltyl.00004.new
Dancing, Google, and fish sauce: Vietnamese students coping with Australian universities
ASIA PACIFIC JOURNAL OF EDUCATION,
2018
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Pennycook, A.
Liên kết: https://doi.org/10.1080/02188791.2018.1493981
Teacher transformation of textbook tasks in Vietnamese EFL high school classrooms. In Bygate, M., Samuda, V. & K. Van Den Branden (Eds.), TBLT as a researched pedagogy
2018
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.1075/tblt.12.03ngu
Nguyen, B. T. T., Newton, J., & Crabbe, D. (2015). Preparing for Tasks in Vietnamese EFL High School Classrooms: Teachers in Action. In M. Thomas & H. Reinders (Eds.), Contemporary task-based language teaching in Asia (170-188). London: Bloomsbury..
2015
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Newton, J., Norany, N., Nguyen, B. T. T. & D. Crabbe. (2014). A systemic analysis of TBLT in Malaysia and Vietnam: From policy to textbooks to classrooms. AILA 2014, Brisbane, Australia, 10-15th August 2014..
Các báo cáo Khoa học tại Hội nghị quốc gia và quốc tế,
2014
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Nguyen. B.T.T. (2013). Pushing language learning through performance: The case of task-based teaching and learning (TBLTL) in Vietnamese high school EFL classrooms. Paper presented at the ALANZ/AALA Conference, Victoria University of Wellington.
2013
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Reading in English
Tạp chí Ngôn ngữ và Đời sống,
2005
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Why should it be CLT (Communicative Language Teaching)?
Tạp chí Ngôn ngữ,
2005
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)