Dữ liệu bài báo khoa học
Khó khăn sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh gặp phải khi học ngoại ngữ không chuyên tiếng Hàn
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Lê Thị Hiếu Ngân (Chính), Đỗ Quỳnh Hoa, Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://jilc.vn/index.php/tckhnnvh/article/view/417
Computer-delivered vs. face-to-face score comparability and test takers’ perceptions: The case of the two English speaking proficiency tests for Vietnamese EFL learners
Language Testing in Asia (ESCI, Scopus Q1),
2024
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Hồ Hoàng Thủy (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang, Phạm Thị Hồng Nhung, Đặng Thị Cẩm Tú
Liên kết: https://doi.org/10.1186/s40468-024-00277-1
Using Online Tools to Help Students Elevate Lexical Range in EFL Writing
RELC Journal,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://doi.org/10.1177/00336882231217528
Use of cohesive devices in paragraph writing by EFL students at English language centers in Vietnam
Tạp chí Nghiên cứu nước ngoài,
2023
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyen Quốc Tuấn (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Liên kết: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/issue/view/565
Vietnamese IELTS learners’ perceptions of IELTS Writing Task 2 and their performance-based lexical resource. IELTS Research Reports Online Series, No. 5/22. British Council, Cambridge Assessment English and IDP: IELTS Australia.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình, Phan Quỳnh Như
Liên kết: https://www.ielts.org/for-researchers/research-reports/online-series-2022-5#
VIETNAMESE EFL STUDENTS’ USE OF LEXICAL COLLOCATIONS IN OPINION ESSAYS
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Tran Ngoc Quynh Phuong (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://tapchinnvh.huflis.edu.vn/index.php/tckhnnvh/article/view/304
The effect of topic on EFL writing by Vietnamese tertiary students: Insights from combining a lexical richness analysis with student self-reports
Language Related Research,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-59853-en.html&sw=Effect+of+Topic
Curriculum Issues in Teaching L2 Speaking. In The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Speaking (pp. 314-327). Routledge.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003022497-27/curriculum-issues-teaching-l2-speaking-jonathan-newton-trang-le-diem-bui-bao-trang-thi-nguyen-thi-phuong-thao-tran
Use of the high frequency verb MAKE in opinion essays by Vietnamese EFL students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phan Quỳnh Như, Nguyễn Thị Thanh Bình, Thái Tôn Phùng Diễm
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/6717
Students' perceptions of teacher written feedback on EFL writing in a Vietnamese tertiary context
Language Related Research,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Huỳnh Thị Nhật Lý (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-53676-fa.html
Coping strategies of Vietnamese overseas-trained returnees to do research in home university contexts. International Journal of Comparative Education and Development(ESCI, Scopus, Q3)
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT,
2021
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Using AntConc software to facilitate feedback giving on students’ use of lexical words in writing
TESOL Journal,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Liên kết: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tesj.597