Dữ liệu bài báo khoa học
Vietnamese IELTS learners’ perceptions of IELTS Writing Task 2 and their performance-based lexical resource. IELTS Research Reports Online Series, No. 5/22. British Council, Cambridge Assessment English and IDP: IELTS Australia.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Nguyễn Thị Thanh Bình, Phan Quỳnh Như
Liên kết: https://www.ielts.org/for-researchers/research-reports/online-series-2022-5#
VIETNAMESE EFL STUDENTS’ USE OF LEXICAL COLLOCATIONS IN OPINION ESSAYS
Tạp chí khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Tran Ngoc Quynh Phuong (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://tapchinnvh.huflis.edu.vn/index.php/tckhnnvh/article/view/304
The effect of topic on EFL writing by Vietnamese tertiary students: Insights from combining a lexical richness analysis with student self-reports
Language Related Research,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính)
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-59853-en.html&sw=Effect+of+Topic
Use of the high frequency verb MAKE in opinion essays by Vietnamese EFL students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Phan Quỳnh Như, Nguyễn Thị Thanh Bình, Thái Tôn Phùng Diễm
Liên kết: https://jos.hueuni.edu.vn/index.php/hujos-ssh/article/view/6717
Curriculum Issues in Teaching L2 Speaking. In The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Speaking (pp. 314-327). Routledge.
2022
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
Nguyễn Thị Bảo Trang
Liên kết: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003022497-27/curriculum-issues-teaching-l2-speaking-jonathan-newton-trang-le-diem-bui-bao-trang-thi-nguyen-thi-phuong-thao-tran
Students' perceptions of teacher written feedback on EFL writing in a Vietnamese tertiary context
Language Related Research,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SCOPUS
Tác giả:
Huỳnh Thị Nhật Lý (Chính), Nguyễn Thị Bảo Trang (Chính), Hoàng Thị Linh Giang
Liên kết: https://lrr.modares.ac.ir/article-14-53676-fa.html
Coping strategies of Vietnamese overseas-trained returnees to do research in home university contexts. International Journal of Comparative Education and Development(ESCI, Scopus, Q3)
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT,
2021
Lĩnh vực: KHOA HỌC GIÁO DỤC
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Nguyễn Vũ Quỳnh Như
Using AntConc software to facilitate feedback giving on students’ use of lexical words in writing
TESOL Journal,
2021
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: ESCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính)
Liên kết: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tesj.597
Seals, C. A., Newton, J., Ash, M., & Nguyen, B. T. T. (2021). Translanguaging and TBLT: Cross-overs and challenges. In Z. Tian, L. Aghai, P. Sayer, & J. Schissel (Eds.), Envisioning TESOL through a translanguaging Lens - Global perspectives. New York, N.Y.: Springer.
2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Exploring the language input of the reading texts in NorthStar textbooks in use for first-year English-major students
Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học xã hội và Nhân văn,
2020
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: HĐCDGS
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Liên kết: https://doi.org/10.26459/hueuni-jssh.v129i6B.5520
Learner proficiency and EFL learning through task rehearsal and performance.
LANGUAGE TEACHING RESEARCH,
2019
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: SSCI
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG (Chính), Newton, J
Liên kết: https://doi.org/10.1177/1362168818819021
Task repetition and the public performance of speaking tasks in EFL classes at a Vietnamese high school. Language Teaching for Young Learners, 1(1), 36-58.
Language Teaching for Young Learners,
2019
Lĩnh vực: Ngôn ngữ học ứng dụng
Danh mục: Khác
Tác giả:
NGUYỄN THỊ BẢO TRANG
Liên kết: https://doi.org/10.1075/ltyl.00004.new